HOME BLOG SHOP FORUM CONTACT US TERMS

Como fazer um receptor S100 servidor caster bluetoon

como faço para meu receptor s100 se tornar um servidor Ntrip via caster e conectado a um smartphone conectado a internet? lembrando que esse smartphone pretendo deixa-lo a todo momento conectado ao S100

nesse video tem como faz no alpha+ a imagino que a única diferença seja o app usado pro S100 vc precisa desse app https://play.google.com/store/apps/details?id=com.polaris_gnss.s100&hl=pt-BR
o Resto é semelhante ao video e não sei que aparelho vc vai usar como rover mas e basicamente as mesmas configurações
Alpha+ como base NTRIP

eu até ja tinha visto varias vezes o seu video e tentei fazer do mesmo jeito, o rover consegui conectar a base nao, e no video vc fala de conectar a base ao pc, e eu estaria precisando conectar o celular mesmo a base, pq nao tenho cabo suficiente pra deixar a antena sem estar no pc

Boa noite da uma olhada nesse vídeo
Modo de Uso RTK S100 Rover y Alpha+ Base

consegui fazer eles se comunicarem e fixar ponto RTK, agora surgiu a duvida de como inserir a coordenada PPP na base, pois nao aparece essa possibilidade, e não sei se posso confiar na coordenada que o aparelho mostra pois notei que é diferente da coordenada do mesmo ponto que fiz PPP

Hello friends from polaris gnss. I need your help. I have an Alpha + which I am using as a base, but I have a problem. When I start working, I need to put a fixed known coordinate to the base alpha +. This can be done with a pc and the rtkviewer program … But how can I do the same with an android smartphone and the alpha + app? Can you help me with this problem please. I need to put an initial known coordinate in the alpha + in the field with the help of an android phone … This option is enabled in the S100 app but I need to do it with the alpha +. Can I connect the alpha + to the s100 app or can you enable this option in the alpha + app … Or how can I do? Your help please !!!

Hola amigos de polaris gnss.Necesito su ayuda. Yo tengo un Alpha+ el cual lo estoy utilizando como base, pero tengo un problema. Cuando yo empiezo a trabajar, necesito poner una coordenada conocida fija a la base alpha+. Eso se lo puede hacer con un pc y el programa rtkviewer… Pero como puedo hacer lo mismo con un smartphone android y la app alpha+? Me pueden ayudar con este problema por favor. Necesito poner una coordenada conocida inicial en el alpha+ en el campo con la ayuda de un teléfono android… Esta opción está habilitada en la aplicación S100 pero necesito hacerlo con el alpha+. Puedo conectar el alpha+ a la app del s100 o pueden habilitar esta opción en la aplicación alpha+… O cómo puedo hacer? Su ayuda por favor!!!

Due to Alpha+ hardware design, it’s not possible to set base coordinates from the smartphone App. Only possible via USB.

Hi, it would be like in the alpha app and see the coordinates that the assumed base

when I’m without internet, only zeros appear
it would be easier to make the correction later

1 Like

Thanks jackson… I will use the alpha+ as CORS base station and i will buy a new S100 to use it like a base in the field where is no celular signal.
when will lora radio be available for the s100? I need to put the known coordinates on the base in the field, and that the base will be able to transmit the corrections via lora radio to the rover, in this case an emlid reach rs2.

Will post an update for Alpha+ App so that it can display coordinates in base mode. As Google Playstore App approval takes some time, look for update couple days later.

Still working on PCB revision of the radio. Hope to have available within 2 months.

2 Likes